در طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی حضور داریم/سال آینده تا ۱۵ هزار دستگاه خودرو وارد میکنیم
مدیرعامل شرکت بهمنموتور ضمن اشاره به دستاوردهای این گروه صنعتی در زمینه تولید خودروهای سواری و تجاری در سالی که گذشت، بر حضور محصولات این شرکت در طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی تاکید کرد و از برنامهریزی برای افزایش تیراژ تولید ۶٠ هزار دستگاهی برای سال ١۴٠٢ خبر داد.
به گزارش ایسنا، محمد ضرابیان در نشست خبری گروه خودروسازی بهمنموتور که با حضور مدیران و اعضای هیأت مدیره این شرکت برگزار شد، ضمن اشاره به رشد ٣۵ درصدی تولیدی گروه بهمن، اظهار کرد: در سال ١۴٠١ نسبت به سال گذشته افزایش ۳۵ درصدی تولید داشتهایم و به همین نسبت در فروش و عرضه هم افزایش رقم خورده است.
مدیرعامل شرکت بهمنموتور ادامه داد: در سال جاری محصولات جدید همچون ریسپکت، فیدلیتی پرایم و دیگنیتی پرایم را به بازار عرضه کردیم و برای سال آتی دو محصول جدید فیدلیتی پرستیژ و یک محصول دیگر را به بازار عرضه خواهیم کرد. این در حالیست که در بحث فروش و خدمات پس از فروش و همچنین رضایت مشتریان، رتبه نخست را کسب کردهایم.
وی در رابطه با برنامههای این شرکت برای سال آینده اعلام کرد: عرضه محصولات جدید در بخش خودروهای سواری و تجاری در سال آینده و همچنین اقدام به منظور افزایش تیراژ تولید تا ۶۰ هزار دستگاه خودرو از جمله برنامههای گروه بهمن در سال ۱۴۰۲ خواهد بود. توسعه پلتفرم دیگنیتی و فیدلیتی و عرضه محصولات جدید بر اساس این پلتفرمها هم جزو برنامههای این شرکت است. همچنین این شرکت قرار است سال آینده ۱۲ تا ۱۵ هزار دستگاه خودرو را به صورت CBU وارد و آنها را به بازار عرضه کند.
مدیرعامل گروه بهمنموتور، ساخت داخل و افزایش عمق ساخت داخل را از دیگر برنامههای این شرکت برای سال آینده عنوان کرده و گفت: برای دستیابی به عمق ساخت داخل ۴۰ درصدی برای بسیاری از محصولات برنامهریزی شده و به آن دست خواهیم یافت.
این مدیر خودروساز در پاسخ به سوالی در رابطه با علت عدم حضور محصولات گروه بهمن در طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی، تصریح کرد: این موضوع صحت ندارد و اشتباهی صورت گرفته است. ما باور داریم که قانون حرف اول را میزند و بایستی به آن توجه کرد. قانون حمایت از مصرفکنندگان خودرو وجود دارد که در سال ١۴٠١ قانون ساماندهی خودرو نیز به آن پیوست شده و براساس آن، شرایط عرضه و تقاضا و نحوه فروش و همه مسائل مرتبط به صراحت عنوان شده است؛ لذا باور ما نیز این است که در چارچوب و در قالب قانون در روشهای مختلف فروش، محصولات خود را عرضه کنیم.
خودروهای قابل عرضه در سامانه اعلام شدهاند
ضرابیان افزود: براین اساس در سامانه برای عرضه محصولات خود ، اعلام آمادگی کردهایم و باتوجه به تامین و تدارکی که اتفاق افتاده، تعدادی از محصولات قابل عرضه در بازه زمانی مشخص را به وزارت صمت اعلام کردهایم و امیدواریم با هماهنگی مجموعه وزارت صمت عرضه محصولات بهمنموتور در کنار سایر محصولات به گونه ای انجام شود که مصرفکنندگان واقعی از این محصولات بهره ببرند.
تکمیل ظرفیت کارخانه تا دو سال دیگر
در ادامه این نشست، علی پورابراهیم -عضو هیات مدیره گروه بهمنموتور- ضمن اشاره به ظرفیتهای این گروه صنعتی، اعلام کرد: برای دو سال آینده ظرفیت این کارخانه تکمیل خواهد شد و با ساخت مجموعه بهمن گ موتور شماره ٢ از سال آینده، ظرفیت تولید تا ۲۶۰ هزار دستگاه خودرو افزایش پیدا خواهد کرد.
رشد ١٢٠ درصدی خودروهای تجاری
حسین خضری-مدیرعامل شرکت بهمندیزل- نیز در ادامه از رشد ۱۲۰ درصدی تولید خودروهای تجاری در بهمن دیزل خبر داد و گفت: در مجموعه بهمن دیزل با وجود تحریمها و سختیها سال خوبی داشتیم و به هدفگذاریهای خود دست یافتیم. در سالی که گذشت، بیش از ۵٠٠٠ دستگاه انواع خودرو سنگین تولید شد که بیش از ۱۲۰ درصد رشد را رقم زده است. در حوزه فروش نیز درآمدها سه برابر شد و از ۲۵۰۰ میلیارد تومان سال گذشته به بیش از ۹۰۰۰ میلیارد تومان در سال جاری رسیدهایم. در سال ١۴٠٢ نیز افزایش ۶۰ درصدی تولید برنامهریزی شده است.
وی افزود: با تولید و عرضه کامیون کشنده امپاور بازار بسیار خوبی به دست آوردیم. در این محصول به لحاظ استانداردی جزو پیشروهای صنعت خودرو بودهایم. کامیون فورس ۱۲تن و کامیون جدید DV۳۰۰ را نیز به بازار عرضه خواهیم کرد. این محصول بسیار به روز است و تحولی در بازار کامیونهای کشور که عمدتا قدیمی هستند ایجاد میکند.
خضری با بیان اینکه در گذشته عمده محصولات ما در رنج پنج و هشت تن بوده است، اظهار کرد: اما برای سال ١۴٠٢ در رنجهای مختلفی محصول به بازار عرضه خواهد شد. از محصول ۱۲ تن تا ۱۸ و ۴۴ تن و حتی محصول کمتر از پنج تن را به بازار عرضه خواهیم کرد.
توسعه و عرضه محصولات جدید در بهمنموتور
پارسا نوری- معاون مهندسی بهمنموتور- نیز در این نشست از عرضه ۱۰ هزار دستگاه خودرو ریسپکت خبرداد و گفت: در محصول فیدلیتی نیز هدف داخلیسازی پلتفرم بوده است. در خانواده فیدلیتی پلتفرم دیگری هم توسعه پیدا خواهد کرد و خودرو XT۱ به بازار عرضه خواهد شد. البته در ابتدا این محصول به صورت CBU وارد خواهد شد اما در ادامه تولید آن در دستور کار قرار دارد. برای خودرو دیگنیتی نیز پلتفرم دیگری در نظر گرفته شده و محصول جدیدی روی آن تولید خواهد شد. روی این دو پلتفرم محصولات هیبرید را هم خواهیم داشت.
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید