دانستن راهکارها در مورد کولر خودرو موجب می شود تا بتوانیم از بهترین حالت کولر استفاده کنیم و فضای داخلی اتومبیل را خنک نگه داریم.
۱. از قبل کولر خودرو را روشن نکنید
ایر کاندیشنر یا همان کولر خودرو زمانی بهتر کار می کند که واقعا در حال رانندگی باشید و هنگام رانندگی موتور ماشین روشن می شود، کمپرسورها سریع تر کار می کنند و باعث می شوند که کولر خنک کنندگی بیشتری داشته باشد پس با روشن کردن کولر قبل از حرکت، زمان و سوخت را هدر ندهید.
اگر داخل ماشین واقعا گرم بود، می توانید دریچه کولر را به مقدار کمی باز کنید و سپس پنجره ها را چند سانت پایین دهید و این کار را به مدت ده تا ۲۰ ثانیه انجام دهید.
با این کار، نیرویی به هوای گرم وارد می شود و آن را از پنجره به بیرون می راند و فقط پنجره های جلو را باز نکنید زیرا باعث می شود که گرمای خارج شده دوباره به ماشین برگردد.
۲. درجه پایین
قرار دادن کولر در درجه پایین هنگام شروع کار می تواند بیشترین خنکی را با کمترین سوخت به شما تحویل دهد و این کار باعث می شود که خشکی هوای درون ماشین از بین برود و در یک سیستم معمولی و نرمال کولر قادر است که ۳۸ درجه محیط را خنک کند. اگر درجه را بیشتر کنید، کم کم می بینید که باد کولر گرم شده است، در حالی که سوخت زیادی نیز از بین می رود.
۳. دریچه را نچرخانید
اگر در صندلی عقب مسافر دارید، حالت چرخش را خاموش نکنید که این کار باعث می شود هوا از قسمت جلوی ماشین گرفته شود و دوباره وارد سیستم شود.به همین دلیل افراد در جلو احساس خنکی زیاد و عقبی ها احساس گرما می کنند.
۴. گزینه توقف و شروع یا Stop/Start را خاموش کنید
اگر خودروی جدیدی خریده اید که استارت و استاپ اتوماتیک دارد، آن را خاموش کنید که این ویژگی باعث ذخیره کردن سوخت می شود اما همچنان که موتور ماشین را خاموش کنید، باز هم ممکن است که کولر آن شروع به کار کند.
اگر این حالت اتوماتیک روشن باشد، به احتمال زیاد در محیط های بیش از حد گرم و یا ترافیک باد گرم تحویل شما می دهد.
۵. از تمیز بودن فیلترها اطمینان حاصل کنید
هر زمان که فرصت داشتید، فیلتر های کولر را با دقت تمیز کنید که کثیف بودن این فیلتر ها از رد و بدل شدن هوا جلوگیری می کند.
در ماشین های جدیدتر، راحت تر می توان این فیلترها را بررسی کرد و اگر کثیفی بیش از حد زیاد بود، می توانید آن ها را تعویض کنید.
برای صرفه جویی در هزینه می توانید خودتان تعویض فیلتر را انجام دهید.
این ماشین های مدرن معمولا فیلترهای یدکی تعبیه شده اند و در بعضی از ماشین ها مثل هوندای خلبانی نسل ۱، برای عوض کردن فیلتر باید کل داشبرد را خارج کنید.
اگر کنترل جریان هوای ماشین شما اتوماتیک است، باید تمام روش های بالا را فراموش کنید و ان را به دست یک تعمیر کار حرفه ای بسپارید.
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید